+31 - 40 209 72 41
Spegelt 49 - 5674 CE - Nuenen

Wilnutaxi.nl

Veel gestelde vragen

Lees hieronder de meest gestelde vragen.

Hoe boek ik een rit?

Vul op de bestelpagina bij ‘van’ en ‘naar’ de juiste locaties in, vul het aantal passagiers in en klik op ” Bereken ritprijs” . Reis je binnen 6 uur? Neem dan telefonisch contact op tijdens kantooruren. U ziet nu uw ritprijs, let op! als u de ophaaldatum en tijd aanpast kan deze nog veranderen. Vul nu datum en tijdstip van vertrek in. Geef eventueel aan of u ook meteen de retourrit wilt boeken en klik op ” ga verder”. Vul vervolgens uw naam, let op! Mobiel nummer (geen vast nummer want dan kunt u de rit niet bevestigen) en uw e-mailadres. Deze gegevens zijn essentieel voor de verwerking en sturen van bevestiging e.d., vink ook de privacy statement aan als u daarmee akkoord bent. Klik op “ga verder”, Hier ziet u een samenvatting van de rit, we zijn er bijna. Selecteer de betaalwijze en vink de algemene voorwaarden als u daarmee akkoord gaat. Klik vervolgens op ” nu betalen”. U wordt nu omgeleid naar een betaalpagina van MultiSafePay. Door deze organisatie wordt de betaling van uw rit verwerkt.

Hoe lang van te voren kan ik een rit boeken?

Je kunt bij ons in vanuit de regio Eindhoven of naar de regio Eindhoven tot 6 uur vóór je gewenste ophaaltijdstip online een rit boeken. Dit kan gedurende de gehele dag. Ritten langer dan 6 uur van tevoren kun je altijd boeken. Heb je een rit die binnen 6 uur moet worden gereden, bel ons dan tijdens kantooruren.

Hoe weet ik wat de prijs is voor mijn rit?

Vul je ophaal- en bestemmingsadres in. Kies het aantal personen en klik vervolgens op ‘Bereken ritprijs’ en de ritprijs verschijnt vanzelf in beeld. De prijs kan oplopen afhankelijk van het tijdstip dat u invoert. Gedurende de spits wordt er namelijk een toeslag berekend.

Maakt het uit op welk tijdstip ik reis?

Wij hanteren altijd een eerlijke prijs, daarom wordt tijdens de spits een toeslag gerekend. Op het moment dat u het moment van vertrek invult zal dit worden aangepast.

Kan ik telefonisch een rit boeken

Dat is tijdens openingstijden beperkt mogelijk, omdat de omvang van WilNuTaxi nog niet groot genoeg is om iemand op kantoor te hebben zitten. Indien u ons belt tijdens openingstijden en er is iemand beschikbaar om u te woord te staan helpen wij u graag. Mocht u een voicemail krijgen, dan kunt u een bericht achterlaten zodat wij u dezelfde dag nog terug kunnen bellen.

Waar kan ik naar toe vervoerd worden?

WilNuTaxi heeft als haar werkgebied Eindhoven en de dorpen eromheen. Dat wil zeggen dat u vanuit deze locaties door heel Nederland, België en Duitsland kunt worden vervoerd. Ritten vanuit Nederland, Duitsland en België naar Eindhoven en dorpen om Eindhoven is natuurlijk ook mogelijk. De dorpen eromheen zijn dan Nuenen, Son en Breugel, Best, Veldhoven, Waalre en Geldrop.

Hoe en wanneer krijg ik mijn geld terug als ik annuleer?

Als er reden zijn waardoor u recht heeft om het reeds voor de rit betaalde bedrag terug te ontvangen, dan zal dit worden overgemaakt naar de rekening waarvan wij het ontvangen hebben. Dit gebeurt uiterlijk binnen 14 dagen. Het bedrag kan nooit contant worden terug betaald. Mocht er sprake zijn van overmacht van onze kant, dan behouden wij ons het recht voor om het bedrag uit te keren in een de vorm van een voucher die in de toekomst kan worden gebruikt.

Hoe lang van te voren moet ik op een luchthaven zijn?

Dit verschilt per vlucht en wordt vooral bepaald door je eindbestemming. Bij WilNuTaxi raden we aan om minstens twee uur van tevoren op de luchthaven aanwezig te zijn. In de drukke vakantieperiodes kan dit op de grote luchthavens oplopen tot drie uur van tevoren. Controleer dit voor de zekerheid bij je luchtvaartmaatschappij

Kan ik ook opgehaald worden op een luchthaven?

Zeker. Druk hiervoor op ‘van’ op de beginpagina en selecteer ” luchthaven”, selecteer vervolgens de luchthaven van uw keuze. Let op dat je de tijd opgeeft waarop je de taxi wilt hebben, en dus niet de tijd waarop je vlucht aankomt. U ontvangt in de ritbevestiging details over de ophaallocatie. Vergeet niet uw vluchtnummer te vermelden, zodat wij eventuele vertragingen op kunnen vangen. Vermeld u geen vluchtnummer dan zal de chauffeur op het gewenste tijdstip aanwezig zijn, als u er dan nog niet bent wordt de rit loos gemeld en vervalt recht op teruggave van de ritprijs.

Hoe boek ik een retourrit?

Dit kan bij het bestellen van de heenrit, door een vinkje te plaatsen bij “reserveer direct u retourrit”. In het volgende scherm wordt u gevraagd de datum en tijd in te voeren. U kunt er ook voor kiezen om de retourrit als aparte rit te boeken.

Kan ik ook een luxe rit of een rolstoeltaxi bestellen

Dat is op dit moment nog niet mogelijk. Als u een rolstoel heeft die kan worden ingeklapt dan kan de rolstoel mee in de bagageruimte. Vermeld dit wel altijd even in de het veld opmerking tijden het boeken. Hiervoor worden geen extra kosten berekend.

Kan ik ook kinderen meenemen?

Kinderen zijn van harte welkom in onze taxi’s. Voor kleine kinderen kun je eventueel zelf een kinderzitje meenemen. Ook kun je hierom vragen in het ‘Opmerkingen’-veld, vaak kan de chauffeur er eentje meenemen. In Nederland zijn kinderzitjes in een taxi overigens niet verplicht, dus dit hoeft niet per se. Wij geven bij een dergelijke aanvraag dan ook geen garantie dat het zitje daadwerkelijk wordt meegenomen. Denk er bij het boeken wel aan om elke persoon apart aan te geven bij ‘aantal personen’. Dus ook baby’s. Per vervoersmiddel is er een wettelijk vastgesteld aantal passagiers dat vervoerd mag worden, dus het is wel belangrijk dat de vervoerder het juiste aantal personen weet, zodat hij met de juiste taxi komt.

Hoeveel bagage kan ik meenemen?

In een gewone taxi is ruimte voor drie stuks grote ruimbagage of vier stuks kleine ruimbagage. Daarnaast is er plek voor handbagage. Mocht je zoveel bagage meenemen dat het niet in de geboekte categorie past, behouden wij ons het recht voor om hier een extra vergoeding voor te vragen.

Kan ik ook mijn huisdier meenemen?

Dit is zeker mogelijk! Vermeld dit wel even in het vak ” opmerking”  Voor het vervoeren van honden vragen wij je wel zelf een bench mee te nemen. Alle huisdieren dienen op zijn minst te zijn aangelijnd zodat ze geen gevaar kunnen vormen voor de verkeersveiligheid en u dient ervoor te zorgen dat de bekleding van de auto op geen enkele wijze vervuild wordt of beschadigd.

Hebben jullie ook deeltaxi's?

Wij hebben geen deeltaxi’s. Een taxi bij ons is exclusief voor jou en je eventuele reisgezelschap. Er zullen dus niet nog andere mensen worden opgehaald.

Hoe ontvang ik de ritbevestiging?

Als je de boeking online helemaal succesvol hebt afgewerkt, inclusief de betaling, krijg je een SMS op je mobiel waarmee je de rit valideert. Zodra je dit hebt gedaan, ontvang je een e-mail met alle ritdetails. Dit is ook gelijk je ticket waarmee je bij de chauffeur kunt aantonen dat je de rit hebt geboekt en betaald. U ontvangt ook per SMS een ritbewijs.

Ik heb geen bevestiging ontvangen, wat nu?

Als je een geldig e-mailadres hebt opgegeven, krijg je de bevestiging binnen een uur na je reservering in je mailbox. Als deze hier niet staat, controleer dan je spamfolder. Kun je je ticket nog steeds niet vinden? Neem dan direct contact op met ons via 040 – 209 7241.

Hoe kan ik een rit wijzigen of annuleren?

Wil je een wijziging aanbrengen in de datum of tijd van je taxirit, dan kun je dit zelf online doen. De link hiervoor vind je in de SMS bevestiging die je krijgt. Een datum- of tijdwijziging kan tot 6 uur voor aanvang van je rit in deze online omgeving gedaan worden. Annuleren kan tot 3 uur (airport transfers 6 uur) voor aanvang van je rit. Mocht er een wijziging optreden korter dan 6 uur voor de rit, neem dan contact met ons op via 040-209 7241.

Tot wanneer kan ik mijn rit annuleren of wijzigen?

Je kunt tot 3 uur (airport transfers 6 uur) vooraf de rit kosteloos annuleren of wijzigen. Binnen 3 uur (airport transfers 6 uur) annuleren geeft geen recht op restitutie.

Waar en wanneer word ik opgehaald?

Je wordt door onze chauffeur opgehaald op het door jou opgegeven adres op het opgegeven tijdstip. Dit houdt in dat de auto wordt geparkeerd op de dichtstbijzijnde beschikbare locatie. Vervolgens zal de chauffeur bij je aanbellen of telefonisch contact met je opnemen. 20 minuten voor het ophaaltijdstip krijgt u een SMS waarmee u de chauffeur kunt volgen en zien wanneer deze aankomt.

Ik heb een rit geboekt vanaf het vliegveld. Waar tref ik de chauffeur?

Bij de bevestiging van de rit staan details omtrent waar u elkaar treft vermeld. Dit kan per luchthaven namelijk anders zijn. Zie daarvoor uw ritbevestiging.

U krijgt zodra de rit wordt gepland op een chauffeur ook de contact gegevens van de chauffeur zodat u contact kunt opnemen met de chauffeur die u op komt halen.

De chauffeur heeft ook uw telefoonnummer. Vergeet niet om direct na de landing uw telefoon uit de vliegtuigmodus te halen,  anders kan de chauffeur u niet bereiken.

Hoe bewijs ik aan de chauffeur dat ik een rit heb geboekt?

U krijgt van de geboekte rit per e-mail een bevestiging, als u deze toont aan de chauffeur is dat voldoende.

Ik ben te laat voor mijn taxi en nu?

Wij begrijpen dat het kan gebeuren dat je een keertje iets later bent. Vandaar dat onze chauffeurs verplicht zijn om tot tenminste tien minuten na het afgesproken tijdstip op je te wachten. Geef dit altijd wel even door via 040 209 7241
Bij vertragingen met het vliegtuig/op het vliegveld gelden andere afspraken, kijk hiervoor bij de vraag hieronder.

Wat als mijn vliegtuig vertraging heeft?

Je kunt bij je boeking je vluchtnummer opgegeven. Je vlucht wordt vervolgens door onze chauffeurs in de gaten gehouden. Afhankelijk van de luchthaven zorgt onze chauffeur ervoor op tijd aanwezig te zijn. Daarbij houden we er rekening mee of u bagage van de band moet halen of niet.  De chauffeur neemt contact met u op kort na de langding, vergeet daarom niet om na de landig uw toestel weer van vliegstand af te halen, anders kan de chauffeur u niet bereiken.

Mocht de daadwerkelijke landingstijd dusdanig verschillen (minimaal 3 uur) van de originele landingstijd, neem dan even contact op met ons via 040 209 7241 om hier een afspraak over te maken. Mocht het ons niet lukken de rit uit te voeren, dan zullen wij de rit zien als annulering. Je krijgt dan je geld terug, maar bent wel zelf verantwoordelijk voor het regelen van nieuw vervoer.

Hoe kan ik mijn rit betalen?

Betalen via online bestelde ritten gaat altijd via MultiSafePay. Deze organisatie biedt meerdere mogelijkheden zoals ideal en creditcard. Zij handelen de transactie veilig en professioneel namens ons af. U wordt in dit proces dan ook omgeleid naar hun platform.

Kan ik ook in de auto betalen?

Alle ritten die online worden besteld dienen vooraf betaald te zijn. Wilt u de rit in de auto betalen dan zult u de rit telefonisch moeten bestellen en bestaat de kans dat de rit duurder uitvalt.

Moet ik nog iets betalen in de auto?

De prijs die je bij ons betaalt, is de volledige prijs. Mocht je echter op het moment van de taxirit een tussenstop willen maken of bagage willen meenemen die niet van tevoren is aangegeven, is de vervoerder wel gerechtigd hier extra geld voor te vragen. Dit geldt ook voor het niet vermijden van tol- en veertarieven.

Moet/Mag ik fooi geven in de taxi?

Het staat u vrij om de chauffeur extra te belonen in de vorm van fooi. U bent dit niet verplicht en onze chauffeurs zullen u er ook niet om vragen.

Hoe en wanneer krijg ik mijn geld terug als ik annuleer?

Als er reden zijn waardoor u recht heeft om het reeds voor de rit betaalde bedrag terug te ontvangen, dan zal dit worden overgemaakt naar de rekening waarvan wij het ontvangen hebben. Dit gebeurt gemiddeld binnen 4 dagen en uiterlijk binnen 14 dagen. Het bedrag kan nooit contant worden terug betaald. Mocht er sprake zijn van overmacht van onze kant, dan behouden wij ons het recht voor om het bedrag uit te keren in een de vorm van een voucher die in de toekomst kan worden gebruikt.

kan ik een factuur/betaalbewijs ontvangen?

U krijgt via de bevestiging een betaalbewijs, u heeft immers al betaald. Wenst u een BTW factuur op naam, dan kunt u ook een account aanvragen waarmee u een eigen pagina krijgt om uw ritten te bestellen. U krijgt dan van iedere rit een factuur. Meer info, neem dan contact met ons op via mail info@wilnutaxi.nl of telefoon 040 209 7241.

Ik heb een klacht, met wie kan ik contact opnemen?

“Natuurlijk doen wij er alles aan om uw rit zo perfect mogelijk uit te voeren. Hebben wij ergens toch een steek laten vallen dan stellen wij het bijzonder op prijs als u ons daarvan in kennis stelt. Wij zullen dan samen met u bekijken wat er is misgegaan en hoe we dit kunnen oplossen. Stuur ons een bericht via het contactformulier of bel naar 040 2097241.”

Hoeveel mensen mogen er tijdens Corona in een taxi

Vanaf 1 juli 2020 mogen alle stoelen in de taxi weer gebruikt worden, indien iedereen een mondkapje draagt. Dat wil dus zeggen dat er maximaal 4 passagiers per boeking mee kunnen.

Bij een rit naar de Coronateststraat voor een Corona test geldt een maximaal aantal van twee passagiers. Mondkapjes dragen is dan verplicht.  De bijrijdersstoel mag tijdens deze ritten niet gebruikt worden.

Is een mondkapje verplicht in de taxi?

Vanaf 1 juli 2020 is een mondkapje verplicht voor iedereen die 13 jaar of ouder is en indien je niet alleen reist. Zodra de bijrijdersstoel ook gebruikt wordt dient iedereen van 13 jaar en ouder een mondkapje te dragen, inclusief de chauffeur.

Bij een rit naar de Coronateststraat voor een Coronatest is een mondkapje verplicht voor iedereen.

Hebben de auto's een afscheiding scherm?

Al onze auto’s hebben een afscheiding scherm tussen de voorstoelen en de achterbank.

Ik heb klachten die kunnen duiden op Corona, mag ik nu een taxi boeken?

De overheid schrijft voor om bij klachten zoveel mogelijk thuis te blijven. Moet je toch dringend ergens naar toe, kies dan voor de veiligste oplossing. Boek een privé taxi bij ons, vermeld wel altijd in de opmerking dat u klachten heeft en houdt u aan het protocol. Het niet vermelden van klachten of dat u positief getest ben, geeft ons het recht de rit te annuleren zonder dat u recht hebt op restitutie.

Waar vind ik het Corona protocol?

Het Corona protocol wordt regelmatig aangepast, het meest recente protocol vindt u via de website van het Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV), u kunt daarvoor deze link gebruiken: https://www.knv.nl/coronaprotocollen/

Mag ik met de taxi naar de teststraat?

Zolang het Corona protocol wordt gerespecteerd is dan geen enkel probleem. Vermeld in de opmerking van de rit duidelijk dat het om een rit naar de teststaat gaat. Boek de rit en geef bij het boeken meteen aan dat u de retourrit ook wilt boeken.

Bij het boeken van de retourrit, zowel bij vaccineren als testen, hanteert het boekingssysteem een tussenperiode van minimaal 60 minuten (tijd tussen ophalen thuis en aanvang van de retourrit). De praktijk is echter dat deze tijd korter is, onze chauffeurs rijden met u door de test straat (indien mogelijk) en brengen u na de test direct terug. Bij de vaccinatie wordt u afgezet en blijft de chauffeur op u wachten, u wordt opgepikt daar waar u ook bent uitgestapt.

De chauffeurs hebben ervaring met ritten naar de teststraten en zij zullen u waar mogelijk dan ook begeleiden tijdens de test.

Hoe lang van tevoren moet ik de rit boeken?

Online minimaal 1 uur vooraf. Is uw afspraak binnen 1 uur vanaf nu, neem dan even contact met ons op zodat we kunnen kijken hoe we u het beste van dienst kunnen zijn.

Wat als ik de taxi wil annuleren?

Het zijn bijzondere tijden en dat begrijpen wij maar al te goed. Daarom kunt u de taxi voor een Coronatest tot 1 uur van te voren kosteloos annuleren.

Ik kan mijn vraag niet vinden?

Mocht u vragen hebben die er niet bijstaan, neem dan contact met ons op via het contactformulier. Wij helpen u graag verder.

Hoeveel mensen mogen er tijdens Corona in een taxi

Vanaf 1 juli 2020 mogen alle stoelen in de taxi weer gebruikt worden, indien iedereen een mondkapje draagt. Dat wil dus zeggen dat er maximaal 4 passagiers per boeking mee kunnen.

Is een mondkapje verplicht in de taxi?

Vanaf 1 juli 2020 is een mondkapje verplicht voor iedereen die 13 jaar of ouder is en indien je niet alleen reist. Zodra de bijrijdersstoel ook gebruikt wordt dient iedereen van 13 jaar en ouder een mondkapje te dragen, inclusief de chauffeur.

Hebben de auto's een afscheiding?

Al onze auto’s hebben een afscheiding tussen de voorstoelen en de achterbank.

Hoe laat plan ik de retourrit?

Bij het boeken van de retourrit hanteert het boekingssysteem een tussen periode van minimaal 60 minuten. De praktijk is echter dat deze tijd korter is. Bij de vaccinatie wordt u afgezet en blijft de chauffeur op u wachten, u wordt opgepikt daar waar u ook bent uitgestapt.

Waar vind ik het Corona protocol?

Het Corona protocol wordt regelmatich aangepast, het meest recente protocol vindt u via de website van het Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV), u kunt daarvoor deze link gebruiken: https://www.knv.nl/coronaprotocollen/

Hoe lang van tevoren moet ik de rit boeken?

Online minimaal 1 uur vooraf. Is uw afspraak binnen 1 uur vanaf nu, neem dan even contact met ons op zodat we kunnen kijken hoe we u het beste van dienst kunnen zijn.

Wat als ik de taxi wil annuleren?

Het zijn bijzondere tijden en dat begrijpen wij maar al te goed. Daarom kunt u de taxi voor een Corona vaccinatie tot 1 uur van te voren kosteloos annuleren.

Ik kan mijn vraag niet vinden?

Mocht u vragen hebben die er niet bijstaan, neem dan contact met ons op via het contactformulier. Wij helpen u graag verder.